Om företaget

 

Samordnare till L&S Assistans

Vi söker ännu en samordnare till vårt härliga gäng på Umestan. Som samordnare har du en nyckelroll i vårt företag med ansvar för såväl ekonomi som personal och kvalitetsfrågor inom ett avgränsat område.

 

Arbetsuppgifter

Ditt huvuduppdrag innebär att säkerställa att beviljade assistansbeslut verkställs i enlighet med gällande regelverk L&S gruppens värdegrund. Du kommer att arbeta nära såväl kund som personliga assistenter och dina kollegor på kontoret. Dina praktiska arbetsuppgifter kommer bl.a. att handla om att upprätta genomförandeplaner, hålla i arbetsplatsträffar, hantera schemaläggning, rekrytering och ekonomiuppföljning.

 

Kvalifikationskrav

Vi söker dig som är duktig på att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du behöver vara ansvarstagande och ha god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter när många arbetsuppgifter ibland sammanfaller. Rollen kräver en kommunikativ ledare med integritet, som är smidig i kontakten med såväl kunder som medarbetare och samarbetspartners. Du behöver också vara affärsmässig och förstå vikten av en ekonomi i balans.

 

Din teoretiska bakgrund är som socionom eller annan likvärdig högskoleutbildning. Kunskaper inom LSS är starkt meriterande. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från arbete inom likartad verksamhet, helst i en arbetsledande roll.

 

Resor till kunder ingår i tjänsten och jour kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka din ansökan med CV så snart som möjligt, dock senast den 15/3 till catharina.normark@lsgruppen.se. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor angående tjänsten besvaras av VD Catharina Normark på 090-349 35 53