Två vänner på utflykt med sina trehjuliga cyklar i ett höstlandskap.

Eget team - så arbetar vi

När du blir kund hos oss blir du en del av vårt team, eller en del av vår familj som vi brukar se det. Det är därför inte ovanligt att några av företagets ägare och ledningsgrupp är med vid första mötet. Ska du känna trygghet för oss så måste du även veta vilka vi är, likväl som vi behöver veta vem du är, vad du brinner för och vad dina behov är.

Tillsammans med dig sätter vi sedan ihop ett team. Förutom de assistenter som kommer att jobba åt dig så kommer ditt team bestå av:

Din kundansvarig

Detta är din kontaktperson som ser till att allt med din personliga assistans fungerar som den ska. Ibland kanske saker och ting inte fungerar optimalt och då är det väldigt viktigt att du har någon du kan prata med som du känner förtroende för och som inte jobbar som din assistent.

Din löneadministratör

Runt en personlig assistans är det en del administration som måste skötas såsom t ex löneutbetalningar, tidsredovisning osv. Allt detta ansvarar din löndeadministratör för.

Din jurist/advokat

I de fall du behöver juridisk hjälp vid t ex ansökan om utökad assistanstid eller omprövning av rättigheten till personlig assistans så har du en egen jurist/advokat.

Tryggt och personligt

Hos oss har du alltid egna kontaktpersoner som du kontaktar direkt och om någon i ditt kontaktnät skulle vara sjuk så finns det fler på vårt företag med samma kompetens som står beredda att hjälpa dig.